>

Wednesday, January 15

Gelap menuju terang.

uncomfortablesoul:

This isn’t a perfect world…people get hurt. you smile when you feel like crying. you act like your okay when your falling apart. but you gotta let go and move on… Because there’s nothing else you can do. 
I know it hurts. I know that. But if you give up now, you may be missing something greater than you could ever have imagined. And no one wants to miss something that will change their life forever. Just keep holding on, and I promise it’ll get better. it always does, have faith.

Hujan pun berhenti mendengar aku menangis.
Menghadiahkan aku cantiknya pelangi.

Semalam, diri ini tidak mampu lelap. Kesan kopi barangkali atau mungkin sudah terlebih tidur di siang hari. Itu semua tidak begitu penting.

Bagiku, ini adalah alasan yang sengaja aku reka. Buat aku kuat seperti biasa. Sebenarnya, aku lebih pada mengingati seseorang. Yang rapatnya sebagai seorang teman yang selalu ada di waktu sepi dan ceria. Tempat aku selalu bercerita.

Yang aku andaikan bahawa kehidupan ini penuh dengan keindahan. 
Yang aku harapkan kebahagiaan itu akhirnya berkekalan. 
Segalanya hilang sekelip mata jauh daripada khayalan.

Yang muda dianggap mentah. 
Yang tua dianggap karat. 
Hanya remaja pemberi manfaat.

Aku masih ingat hari itu, aku dan teman-temanku. Leka sekali bercerita, ketawa dek kerana jenaka.
Buat aku lupa akan lajunya putaran masa.

Kehilangan apa yang disayang, apa yang dipuja. Itulah kesedihan yang tak akan dapat dilupa.
Aku mula untuk tidak lagi percaya pada kata-kata seorang dewasa. Yang padanya aku lihat indahnya menginjak usia.

Wang bukan lagi sumber pemberi bahagia,
cinta bukan jua tempat untuk berkongsi tawa.
Hanya kesedihan yang dirasa meratapi kehilangan yang tak akan kembali semula.

Aku menulis ini pada seseorang yang dulunya tempat aku meluahkan rasa.
Cuma, realitinya kini jauh sekali berbeza. Bila aku sedar dia sudah tiada lagi bernyawa.
Lama benar tinggalkan dunia.

Aku menulis dalam kesedihan. 
Penuh kedukaan. 
Paling penting, luka ini yang membuat aku bangkit mengejar kehidupan bertitikkan sebuah perubahan.

" Hidup perlukan Tuhan "


Dalam ingatan:  

Nur Izzati Anuar
(1992-2009)

Al-Fatihah.

This is her story:

P/s:

Insan yang nampak kuat hari ini,
penuh dengan senyuman dan lawak jenaka,
adalah yang dulunya telah banyak berduka,
atas kehilangan yang buat dirinya tidak mengerti untuk ketawa.

Tapi, hari ini,
dia kuat kerana semangat yang telah dikurnia,
dia tahu suatu hari bila dirinya lemah tak bermaya,
dia juga akan ke sana,
kerana yang di sana kembali memanggilnya.

Hilang lah segala duka.
Biar ketawa pula di sana.

Hidup yang berterusan, kekal selamanya.

Seseorang yang telah berulang kali merasakan kehilangan akan lebih menghargai,
dia takut perkara yang sama berulang kembali buat sesal dia tak berguna lagi.

No comments:

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved