>

Monday, August 20

Ya Rabb Ya Mubarak.

#ameen
‘You have said a sentence which if mixed in a ocean, it would transform its water to worse.’

Bila takbir bergema. Ada hati mula rasakan kebesaran yang Esa. Ada jiwa yang duka dengan syahdunya. Dalam kehidupan, ada insan yang datang dalam kehidupan kita, mungkin kita yang meninggalkan mereka atau dia meninggalkan diri kita dahulu. Kerna kita tahu ini bukanlah satu kehidupan selamanya.

Saat bahagia seperti ini. Bukan semua orang mampu untuk meraikan dengan penuh keriangan. Ada yang akan bersedih atas setiap kehilangan.

Tidak bermakna perginya seseorang itu kita harus bersedih tanpa meraikan hari kemenangan ini. Yang pergi memang tidak kembali. Tapi tidak bermakna tiada lain yang diganti.

Isikan kerayaan ini dengan kegembiraan. Siapa tahu tahun ini mungkin tahun kita yang terakhir atau mungkin juga tahun terakhir bagi insan-insan yang rapat di sisi. Ciptalah kenangan demi kenangan. Sekurang-kurangnya kita mampu mengenang kebahagiaan bersama dengan insan yang tersayang.

Hulurkan tangan berjabat mesra. Titisan mengalir kemaafan dipinta, atas kekhilafan yang ada, silap yang tercipta dan mungkin atas segala dosa dan noda yang tidak tersedar di mata tapi tersentuh di jiwa.

Mungkin bukan semua mempunyai kehidupan yang sempurna, punya harta yang kaya raya, punya keluarga yang besar dan bahagia. Tapi, pasti setiap insan punyai kesetiaan yang Esa.

Yang tidak lupa bila kita alpa. Tidak murka bila kita berdosa. Juga tidak menghukum tanpa memberi masa.
Dia maha Kuasa. Dia maha Pengampun. Dia maha Besar.

Bila rindukan insan yang pergi. Bila kasihkan yang sentiasa di sisi. Bila cinta sepenuh hati. Setiap insan pasti alami. Cuma kita harus bijak kendali.

Salam Aidil Fitri.
Daripada :

Eid Mubarak :) (Taken with Instagram)


Salleh  @ Abdul Latif bin Ismail
Shadiah binti Sulaiman
Nursahila binti Salleh @ Abdul Latif
Nasiha Sakina binti Salleh @ Abdul Latif
Ahmad Syakir Salman bin Salleh @ Abdul Latif
Ahmad Syahir Luqman bin Salleh @ Abdul Latif
Ahmad Syathir bin Salleh @ Abdul Latif

Maafkan salah silap yang ada. Terasa di mana-mana.
Moga Syawal ini memberikan 1433 makna.

Ucapan ini tulus ikhlas daripada kami sekeluarga.

No comments:

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved