>

Monday, September 17

Permulaan.


Permulaan.
Bukan segalanya akan bermula dengan baik. Mungkin kita menanti dan mengharapkan satu permulaan yang baik. Walau dapat atau tidak kita tetap harus menghadapinya. Permulaan baik mungkin mampu memberikan kematangan dalam kehidupan dan permulaan buruk pula mungkin mampu mematahkan semangat untuk terus menjalankan kehidupan seharian.

Apa yang penting. Sentiasa tabah dalam menghadapi sesuatu permulaan. Tidak kira senang atau payah. Manis atau pahit. Menarik atau kusut masai. Siapa tahu hari ini kita masih normal seterusnya kesihatan kita mula diambil. Kekuatan kita mula diuji. Kesabaran kita mula tercabar. Ketabahan kita mula diteroka.

Bila tiba masanya. Apa yang datang akan pergi. Hidup ini hanya satu mimpi yang seketika.

Insan ini senantiasa memikirkan sesuatu. Mampukah sesuatu yang sementara memberi makna untuk menghadapi hari yang kekal selamanya. Kita akan pergi  dan seterusnya diganti. Proses yang tak akan mati hingga sampai suatu masa yang masih tersembunyi.

Bila sesuatu yang sukar difahami adalah sesuatu yang perlu dihadapi.

Apa yang pergi. Perginya tak akan kembali. Kembalinya tidak akan seperti yang diingini. Ingin atau tidak, ianya sesuatu yang perlu dilalui.

Fikiran ini mula terkunci. Mengharapkan sesuatu yang tak difahami.



p/s:

Mohon agar permulaan baru ini akan mudah sentiasa dengan adanya teman-teman dan keluarga tercinta.

" Kalau masa mampu dibunuh dan ditikam, aku rela untuk melakukannya walau dihukum masuk ke penjara, namun ianya tidak mampu ditikam apa lagi dibunuh, kerna masa itu langsung tidak mampu untuk disentuh"



No comments:

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved