>

Friday, January 6

Nostalgia


Dan manusia mana yang mampu lari 

daripada mencipta sebuah kenangan.

Sememangnya nostalgia itu adalah sebuah gambaran kenangan. Kadang kala nostalgia itu mungkin pahit namun sepahit mana pun kenangan itu ianya mematangkan diri kita. Dan andai nostalgia yang tercipta itu adalah indah maka ianya akan terus segar dalam ingatan kita.

Tahun telah bertukar ganti. 
Masa yang telah pergi tidak mampu diulang kembali. 
Namun nostalgia yang teguh meneman diri akan terus tersemat abadi. 
Semoga kenangan yang tercipta ini membentuk sebuah jati diri.

Dan semua orang memohon agar masa yang terbuang mampu diulang kembali. Walau kita tahu ianya pasti tidak akan terjadi. Lalu kita terus berharap agar ianya akan terjadi.

Untuk hari hari yang akan datang. Moga ianya akan terus menceriakan diri kita meskipun waktu itu kita sedang berduka. Moga kenangan yang bakal tercipta akan terus bersama kita meskipun insan yang mencipta kenangan bersama kita sudah pergi meninggalkan diri kita. Moga kita akan terus bersyukur dengan segala kurniaan yang ada meskipun kita sedar tentang kekurangan yang wujud di sekeliling kita.

Tahun lalu. 
Berbagai nostalgia telah dibina. Usia yang meningkat telah meremajakan diri ini. Teman teman yang ceria menggembirakan hati ini. Ukhuwah keluarga yang sentiasa bersama telah memotivasikan diri ini. Semoga ianya akan terus tercipta.

Manusia tidak diajar untuk mencipta kenangan.
Tapi kita tahu untuk menghargainya dalam ingatan.


p/s:


Nostalgia adalah seni dengan bukti konkrit yang nyata.
Namun manusia mampu melihatnya meskipun dengan hanya 

berilusi.






No comments:

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved