>

Friday, November 12

Segitiga



Untuk hari ini,dalam diri ini tertanya-tanya bilakah kita mampu dianggap sebagai  "DEWASA"?
Adakah seorang insan itu dewasa apabila mampu tinggal berjauhan dengan keluarga? atau pada usia 22 apabila sudah tamat belajar?atau pada usia 25 apabila mempunyai keluarga serta bekerjaya?

Saat ini insan ini mula tertanya-tanya dan masih lagi bertanya,mungkin ianya apabila satu masa anda mampu membuat keputusan tanpa perlu memikirkan risiko yang bakal diambil.atau suatu ketika di mana anda mampu mempamerkan bahawa diri itu sudah mampu bertanggungjawab serta mambu mengawal kebebasan yang diberi..


Now,saya sudah melangkah ke alam 18 tahun,ya masih muda serta masih bertenaga,dan yang paling penting diri ini mula merasakan sudah dewasa dan mampu melakukan segala kerja dengan yakinnya.


i figured i'd like to give myself permission to seek more freedom.

cuba cari konklusi dalam setiap masalah yang ditempuhi,cuba cari jawapan dalam segala pertanyaan yang diberi, dan p0aling penting cuba yakin dengan diri sendiri atas anugerah yang dimiliki,

Kadang-kadang kita merasakan sudah dewasa serta mampu melakukan segalanya namun sebenarnya kita lupa bahawa masih ada yang berkuasa,yang sentiasa menguji,dan sentiasa memerhati!


p/s:i will feel lost when i don't take the chances,the places i choose not to visit,the love that i don't care enough,and it is better to be on your own! yes it is!

No comments:

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved