>

Sunday, July 31

Perjalanan 1.


Kembara kita kembara.Perjalanan ini tidak akan pernah terhenti meskipun saat itu jantung ini telah berhenti berdegup dengan sendiri.Kerna pasti akan ada insan lain yang meneruskan lagi legasi perjuangan ini.
Kita terus terusan untuk terus berjuang. Halangan demi halangan.Impian berbagai impian.Perjalanan sulung pasti akan terus dilakukan.

Seronok melihat anak-anak kecil riang ria berkejaran.Penat lelah atau marah baran pasti akan hilang.Ia sembuh dengan sendiri.Kuasa bagi beberapa orang si kanak-kanak riang.Lompat sana sini.Jeritan riuh rendah.Tidak pernah masalah menjadi halangan hanya sebuah impian yang menjadi riang.Dalam diri seorang dewasa yang gagah perkasa mula timbul untuk diundurkan masa kembali.Agar suatu masa yang riang ria itu mampu untuk bertapak kembali di dalam sebuah ingatan.Oh indah memang indah.Namun angan-angan hanya tahi tahi ayam.Ludahan merata-merata yang tidak akan dipandang.Hanya menyakitkan mata si permata.

Masih ingat kenangan waktu kecil.Benar kenakalan bagi seorang kanak-kanak riang pasti akan wujud.Dan itulah suatu kenangan yang akan terus kekal bersama waktu.

Cuba ingat kembali.Berapa banyak titisan air mata seorang ibu?Cuba lihat kembali berapa banyak jernihan peluh seorang bapa?
Tuhan,
untuk satu bulan mulia biarkanlan suatu bentuk baru bagi seorang hamba mencorak kehidupan yang baru.

p/s: Langit tidak gelap sendiri.

No comments:

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved