>

Thursday, September 9

Raya,tunggu dulu boleh?



Oppss..pejam celik pejam mata..

tut tut tut,,esok dah raya...

wahhh,syoknya raya..eh kejap!betul ke raya esok ni?..aduh,sedihnya nak tinggalkan ramadhan..bukan apa,sebab dalam hati duk tertanya-tanya juga cukupkah amalan sepanjang bulan ni? adakah ianya diterima?..namun hati terus memujuk insyaallah diterima segalanya..serahkan pada yang Maha Mengetahui lagi menilai..pasrah dan tawakal..yang penting kita terus berdoa..dan tak lupa akan hadirNya..

tapi before raya nak jugak imbas kembali..cukup ke tak apa yang dilakukan sepanjang bulan itu..bukan apa biar jadi iktibar untuk masa yang akan datang..ingatkan bukan untuk orang lain sahaja tapi juga untuk diri sendiri..dush dush pang pang..

time ramadhan dulu still ingat lagi macam-macam ragam sebenanya orang ni..yalah ada cra dan gaya masing-masing untuk sambut ramadhan ni..

 
ada yang letih yang teramat sebab puasa     


confuse waktu berbuka pun apa kurangnya!


tapi tak kurang juga ada yang tadarus dan mengaji


dan..tak lupa juga pada orang yang qiam di malam hari! 

raya,raya jugak tapi jangan lupa tujuan sebenar kita kat dunia ini..dunia hanya sementara jadi jangan sampai kita kejarkan yang sementara tapi lupakan yang kekal pulak ya.."hadooii macam ustaz lar plak"..so stop it syakir,,okay2!

kejap kejap kejap..sebelum raya tu jangan lupa pulak..tunaikan apa yang patut..contohnya,, 


 
zakat atau sedekah ya..

bukan apa cuma agar kita saling ingat-mengingati dan tolong-menolong antara satu sama lain..

 

serta banyakkan juga solat sunat dan doa ya.. 


 

dah dah dah..sudah letih merepek entah pape ni..so before kita mengakhiri ramdhan tu..malam2 akhir tu buatlah apa yang kita rasa patut kerana kita belum tahu lagi tentang hari esok dan hari-hari seterusnya..  


lapangkan hati untuk dekat dengan pencipta juga ya!


bukannya apa remind ni..yalah hidup sementara sahaja..jadi harap2 ramadhan kita kali ini lebih baik daripada sebelumnya jangan jadi makin buruk sudah..kalau tak simpang malaikat 44..kalau boleh muhasabah diri tu setiap masa dan ketika..

bukan nak berleter,,tapi cuma takut2 esok hari sedar2..kita sudah dipanggil olehNya...dan saat itu setiap penyesalan tidak berguna lagi..jadi renung2kan dan selamat beramal!  


mudah mudahan ditempatkan bersama mereka yang Soleh..


p/s:pengajaran untuk diri sendiri juga






2 comments:

dOnUt_cHentA_kAmoO said...

nice blog la awk . :DD follow saya ekk .

La la la..Learn the Alphabets! said...

hurm oh sama2...heee..
thanx ya!

Copyright © 2010 |Learntobetheperfectsecretadmirer .blogspot | All Righted Reserved